fredag 8 augusti 2008

Min ängel

Undrar hur det skulle kännas att krama en ängel?
Som bomull, men innanför bomullen nånting hårt
Starkt
Järn
Och allra längst in ett nystan av finaste guldtråd,
fyllt med vänlighet
som slår allt
Undrar hur vingarna känns?
Om man rörde vid dem
Konturerna på fjädrarna... Silverskört
Att krama en ängel borde vara som att åka Fritt Fall,
men veta säkert att man kommer ner till
marken igen
Undrar hur håret är?
Lockar under fingrar... Blont är för gulligt, det måste vara nåt djärvt!
Ett rött hårburr med skimrande guldslingor
Undrar du hur det är att träffa en ängel,
krama en ängel,
sväva i hennes famn...?
Jag vet,
för jag har träffat
henne.


/anna

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Den är verkligen underbar! Ju mer ma läser den ju mer fastnar jag i den och tänker på den fast jag inte ser den framför mig.

Linda sa...

Jag älskar den här. Bland det finaste jag någonsin läst och hört, och tro mig; jag har läst mycket!