lördag 9 augusti 2008

Hemma igen

Känns som om verkligheten smög sig på så fort jag hoppade in i bilen på väg hemåt igen. Snart börjar skolan igen, sista året(!) och tusen frågor om vad man ska göra sen väntar.

Det känns lite som om Skrivkramp var en tillfällig frist innan pluggandet. Underbart att träffa Ni unika och härliga människor! Och självklart att lyssna och skriva tillsammans med Er.

Jag skrev ett ögonblick till i torsdags, men jag blev inte nöjd med det då så jag läste aldrig upp det. Hursomhelst är det någorlunda färdigt nu.


Gårdagens Ögonblick 080805

När jag ser mig omkring är alla så oerhört uppfyllda av sitt eget. Vissa drar strecken lite försiktigt, nästan en aning motvilligt - som om pappret skulle protestera. Några har redan börjat lägga på färg, blandar med van, eller åtminstone hungrig hand blått och rött och gult. Andra sneglar lite i smyg på grannen när de inte lyckas få några idéer. Ändå verkar alla vara uppfyllda av sitt konstverk, även om någon säkert tänker "Hennes är mycket snyggare" eller "Helvete! Jag målade svart på ögat". Själv tycker jag att min hand blev lite för mörk, men jag är ändå nöjd med den när jag ställer den invid de andras.

Jag vet vad jag vill med den.


Lisa

1 kommentar:

Cecilia sa...

Skolan, ja det känns lite jobbigt. Andra året, men ändå.

Din hand, ja den var så fin och på något sätt, när jag såg den så fick jag känslan av ett gömt budskap i den, men jag kom inte på vad.

Och vi ses i korridorerna ^^