fredag 15 augusti 2008

Dikt till Er

Aldrig mer ska jag ta till mig av deras hånfulla kommentarer,
för jag vet att ni tycker om mig.
Aldrig mer ska jag tvivla på mig själv,
för jag bär ständigt er uppmuntrande kritik inom mig.
Aldrig nånsin ska de kunna skada mig,
för ni är min hemliga styrka.
Och jag ska aldrig mer behöva lyssna på deras ytliga prat,
för nu har jag fått ta del av era tankar.
Och era tankar är så mycket
vettigare.

Förut vågade jag knappt hoppas på att det fanns
människor som ni.
Men nu vet jag.
Och ni kommer alltid ha en speciell plats
i mitt hjärta.


/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade Anna, tack för att du finns. Du är en jättefin människa och jag är glad att jag fick träffa dig. Kram Linda

Lovisa sa...

Min lillasyster :) Vill du vara det? För det är vad jag kallar dig när jag pratar om den lilla modiga och fantastiska flicka jag träffade i somras!

Och behöver du mig är jag bara ett telefonsamtal/mail/tågresa bort! (Jag åker faktiskt gratis på alla tåg och bussar, så jag kan komma närsomhelst ^^ och gör det gärna!)

Kämpa på - vi hejar på dig! :)
Stora, fluffiga kramar
/Lovisa